iQue – get connected
Zal mijn iQue-apparaat nog steeds werken als ik er niet in de buurt ben?
Ja. Uw iQue-apparaat blijft werken wanneer het verbonden mobiele apparaat buiten bereik is. Gebruik de iQue-app om de temperatuur van uw barbecue overal te raadplegen en aan te passen.
Waarom worden er tijdens het barbecueën geen meldingen weergegeven op mijn mobiele apparaat?
De iQue App is ontworpen om uw mobiele apparaat te waarschuwen wanneer:
– Een doeltemperatuur van de hoofdthermometer werd bereikt
– De doeltemperatuur van een vleessonde werd bereikt
– Een timer is voltooid
Als de meldingen op het scherm niet verschijnen op uw mobiele apparaat:
1. Open de iQue app. Tik op het PROFIEL pictogram in de rechterbovenhoek.
2. Selecteer “Meldingsinstellingen”.
3. Sta in de instellingen van uw mobiele apparaat nieuwe verbindingen toe en schakel meldingen voor de iQue-app in. Om de MELDINGSINSTELLINGEN van uw mobiele apparaat te wijzigen, zoekt u online naar instructies die specifiek zijn voor uw apparaat.
Waarom kan ik de temperatuur niet meer aanpassen of instellen via mijn app?
Dit gebeurt bij oudere modellen wanneer de firmware verouderd is. Om uw firmware bij te werken en de iQue-bedieningen te vernieuwen, volgt u de stappen in het onderdeel “Hoe update ik de firmware van mijn barbecue?”.
Hoe weet ik wanneer er een nieuwe firmware beschikbaar is?
Er verschijnt een melding op het scherm in uw iQue-app als uw controller een firmware-update vereist.
U kunt ook handmatig controleren of een update nodig is. Tik in het menu INSTELLINGEN van het iQue-apparaat op de knop “Check Firmware Update”. Wanneer er updates beschikbaar zijn, drukt u eenvoudig op de knop om uw barbecue bij te werken.
ZIE het onderdeel “Hoe update ik de firmware van mijn barbecue” voor verdere instructies.
Hoe update ik de firmware van mijn barbecue?
Om de firmware van uw iQue Controller bij te werken:
1. Open uw iQue-app.
2. Klik op het iQue-pictogram in de onderste balk van de app. Hier worden uw iQue-apparaten vermeld.
3. Klik op het INSTELLINGEN-pictogram in de rechterbovenhoek van het overeenkomstige iQue-apparaat om toegang te krijgen tot de apparaatinstellingen.
4. Tik op de knop “Check Firmware Update” en vervolgens op “Start”. Wacht 3 – 5 minuten met downloaden en installeren. BLIJF OP DIT SCHERM GEDURENDE DE HELE UPDATE. Als u de app sluit of het mobiele apparaat in de sluimerstand laat gaan, stopt de update en resulteert dit in een mislukte firmware-update. We raden u aan de time-outfunctie “Screensaver” van uw mobiele apparaat uit te schakelen tijdens het updaten van de firmware. Plaats uw smartapparaat op het pelletreservoir van uw pelletbarbecue voor een soepele update.
5. Wanneer de firmware-update is voltooid, wordt de nieuwe firmwareversie weergegeven.
Als dit proces onvolledig is, sluit u de iQue-app, opent u deze opnieuw en gaat u opnieuw door 1 – 5
Maakt iQue gebruik van Bluetooth of WiFi?
Bluetooth wordt alleen gebruikt om de eerste verbinding tussen uw iQue-app en barbecue tot stand te brengen. Zodra de eerste verbinding tot stand is gebracht, wordt de WiFi-verbinding tot stand gebracht en wordt de Bluetooth-verbinding verbroken. Vanaf daar is WiFi de enige verbinding tussen uw iQue-app en de barbecue.
Waarom kan ik geen verbinding maken met mijn WiFi-netwerk?
Als de iQue-app geen verbinding kan maken met uw WiFi-netwerk, controleer dan het volgende:
1. Kijk naar het bedieningsscherm op uw barbecue. Het WiFi-pictogram licht blauw op wanneer de barbecue en de app succesvol zijn verbonden.
2. Tijdens de installatie worden alleen 2,4GHz WiFi-netwerken als opties weergegeven. De iQue-app verbindt uw apparaat niet met een 5GHz-netwerk.
3. De WiFi-verbinding mislukt als de iQue-app tijdens de installatie wordt verstoord. Dit kan gebeuren als de app wordt gesloten tijdens de installatie of als uw mobiele apparaat in de sluimerstand gaat, zelfs als er al een WiFi-verbinding bestond. Sluit de app af en start het installatieproces opnieuw. Blijf tijdens de gehele installatie in de iQue-app om uw WiFi-verbinding te behouden.
4. Als de iQue-app nog steeds niet met uw WiFi-netwerk kan worden gekoppeld, is de time-out tijdens de eerste installatie te wijten aan een onjuist WiFi-wachtwoord. Houd er rekening mee dat wachtwoorden hoofdlettergevoelig zijn.
Waarom kan ik geen Bluetooth-verbinding tot stand brengen?
Tijdens de installatiefase gebruikt de iQue-app een Bluetooth-verbinding om naar uw barbecue te scannen. Als de iQue-app tijdens de installatie geen verbinding maakt via Bluetooth, controleer dan het volgende:
1. Zorg ervoor dat u zich binnen het bereik van de barbecue bevindt.
2. Controleer in de INSTELLINGEN van uw mobiele apparaat of Bluetooth is ingeschakeld. Als u niet zeker weet hoe u dit moet doen, zoek dan online naar instructies die specifiek zijn voor uw smartapparaat.
3. Blijf in het instellingenscherm van de iQue App terwijl de verbinding tot stand wordt gebracht. Als u gedurende deze tijd het installatiescherm verlaat, wordt de verbinding beëindigd en mislukt deze.
4. Volg de reeks ‘Apparaat toevoegen’ nauwkeurig. Elk iQue-apparaat heeft een unieke code die alleen op het bedieningspaneel van de barbecue wordt weergegeven terwijl deze verbinding maakt met de app.
5. Wanneer de verbinding tot stand is gebracht, gaat het Bluetooth-pictogram op het bedieningspaneel van de barbecue branden.
Kan ik de iQue-app gebruiken om mijn barbecue te bedienen als er geen WiFi-netwerk beschikbaar is?
Nee. Hoewel Bluetooth wordt gebruikt om de eerste verbinding te maken tussen de iQue-app en uw barbecue, is een stabiele WiFi-verbinding vereist om uw iQue barbecue met uw mobiele apparaat te bedienen.
Gelukkig is uw iQue-apparaat nog steeds volledig functioneel als zelfstandig apparaat zonder de iQue-app als er geen betrouwbare WiFi-verbinding beschikbaar is.
Kan ik meerdere mobiele apparaten verbinden met hetzelfde iQue-apparaat?
Ja. Er kunnen meerdere mobiele apparaten worden gebruikt met hetzelfde iQue-apparaat.
Een voorbeeld: een Android-smartphone en een Apple iPad kunnen tegelijkertijd dezelfde iQue-barbecue bedienen.
Welke besturingssystemen worden ondersteund?
– iOS 15 of nieuwer
– Android OS 12 of nieuwer
(vanaf maart 2022)
Waar worden mijn gegevens opgeslagen?
In Noord-Amerika worden uw gegevens opgeslagen bij AWS (Amazon Web Services) in Richmond, VA.